مزایای خرید ملک در قبرس شمالی و معایب آن

در این مقاله می خواهیم مزایای خرید ملک در قبرس شمالی و معایب آن را به طور کامل شرح دهیم تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعات دقیق تر و چشم انداز واضح تری نسبت به انجام سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید.

 

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی مزایای زیادی دارد که عمده ترین آنها عبارتند از:

  • اخذ اقامت این کشور برای خریدار و افراد خانواده
  • مناسب بودن قیمت ملک نسبت به سایر کشورهای حوزه مدیترانه
  • خرید و فروش به پوند انگلستان
  • شرایط آسان خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی
  • خرید ملک به صورت عرصه و اعیان
  • امکان خرید اقساطی و تنوع قیمت
  • رشد سالانه نرخ سرمایه گذاری در بازار املاک در قبرس شمالی
  • امنیت مالی و اجتماعی
  • امکان داشتن حساب های بین المللی
  • نزدیک بودن به ایران
  • آب و هوای مدیترانه ای
  • امکانات رفاهی شهرک های مسکونی
  • وجود دانشگاههای بین المللی و با رنکینگ بالا
  • نرخ پایین هزینه های زندگی روزمره نسبت به کشورهای مشابه
  • تحصیل رایگان کودکان
  • امکان کسب درآمد با اجاره دادن ملک خریداری شده
  • خرید و فروش آسان ملک
  • افزایش ارزش سرمایه

اخذ اقامت قبرس شمالی یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی این است که پس از خرید ملک و صدور سند مالکیت از سوی شرکت سازنده، شما به عنوان صاحب آن ملک شناخته شده و می توانید برای اخذ اقامت خود و همسر و فرزندانتان اقدام نمایید.  مراحل قانونی و روند اداری جهت خرید املاک در قبرس شمالی بسیار ساده است. تنها با پرداخت ۳۰ درصد مبلغ کل ملک مورد نظر، سند ملک بنام مشتری ثبت شده  و بلافاصله امکان انجام مراحل اقامت که حداکثر یک ماه به طول می انجامد، فراهم می شود. مهمتر از همه اینکه بدون نیاز به زندگی مداوم و حضور درجزیره پس از اخذ اقامت کشور قبرس شمالی می توانید از این کشور خارج و به کشور خود بازگردید. اخذ کارت اقامت به هیچ وجه شما را به حضور دائم در قبرس شمالی ملزم نمیکند وهیچ اجباری به زندگی در اینجا نمیباشد. می توانید در هرزمانی و به هرمدتی که خواستید از قبرس شمالی خارج و یا به آن وارد شوید. این امر به شما این امکان را میدهد که بتوانید پس از خرید ملک و اخذ اقامت، قبرس را ترک کرده و ملک خود را به اجاره سالیانه واگذار نمایید.


پیشنهاد مطالعه بیشتر :  مهاجرت به قبرس شمالی و شرایط اخذ اقامت آن


 

مناسب بودن قیمت ملک نسبت به سایر کشورهای حوزه مدیترانه

در مقایسه با کشورهای حوزه مدیترانه و کشورهای شرق اروپا و با توجه به امکانات موجود در شهرک های مسکونی ساخته شده در قبرس شمالی ، قیمت ملک در این کشور نسبت به دیگر کشورها حتی قبرس جنوبی بسیار مناسب تر بوده و شما می توانید با شرایط پرداخت منعطف و قیمت های متنوع نسبت به خرید ملک اقدام نمایید.

 

خرید و فروش به پوند انگلستان

تمامی معاملات ملکی ( خرید و فروش) در قبرس شمالی به پوند انگلیس صورت می گیرد. بنابراین از عمده ترین مزایای این سرمایه گذاری مخصوصا برای ایرانیان می تواند حفظ ارزش سرمایه و همچنین سودآوری عالی باشد. حتی اجاره املاک نیز به پوند انجام می شود.

 

شرایط آسان خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی

تنها با داشتن پاسپورت و گواهی عدم سوپیشینه  و پرداخت تنها یک سوم ارزش ملک می توانید جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید.

 
 

امکان خرید اقساطی و تنوع قیمت 

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی ، پرداخت اقساطی و تنوع قیمت آن می باشد. برای خرید ملک در قبرس شمالی می توانید با پرداخت حداقل 30 درصد پیش پرداخت اقدام نموده و اقامت این کشور را اخذ نمایید. مابقی قیمت تمام شده را می توانید حداکثر تا هفت سال بدون بهره بانکی پرداخت نمایید. ناگفته نماند که شرایط پیش پرداخت در پروژه های مختلف و با توجه به زمان تحویل متفاوت است اما به صورت عموم حداقل 30 درصد پیش پرداخت جهت خرید ملک الزامی است. یکی دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، تنوع قیمت در بازار املاک این کشور است. شما می توانید با توجه به بودجه خود در بین پروژه های موجود بهترین و نزدیکترین انتخاب را داشته باشد. همکاران ما در زانااستیت می توانند در این زمینه بهترین مشاوره را به شما عزیزان ارائه دهند.  کافیست با شماره های ذیل با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.
 

لیست کامل پروژه های در حال ساخت و یا ساخته شده در قبرس شمالی را میتوانید در صفحه پروژه های ساختمانی قبرس شمالی مشاهده نمایید.


 

رشد سالانه نرخ سرمایه گذاری در بازار املاک در قبرس شمالی

از دیگر مزایای خرید ملک بالا بودن نرخ رشد قیمت ملک در این کشور است. باتوجه به بالا بودن تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی، بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی سالانه شاهد رشد چشمگیری در قیمت ملک در این کشور هستیم. به صورت میانگین قیمت ملک در قبرس شمالی سالانه حداقل 15 درصد رشد می کند، که این نرخ کاملا متغیر بوده و در برخی پروژه ها بیش از این رقم می باشد. 
افرادی که می خواهند با خرید ملک در قبرس شمالی جهت سرمایه گذاری اقدام نمایند، باید این نکته را مدنظر داشته باشند که سرمایه گذاری در بخش مستغلات در قبرس شمالی در میان مدت و دراز مدت دارای سود آوریست. نمی توان چندان انتظار سود آوری کوتاه مدت در این بخش را داشت.
این روش از سرمایه گذاری در این روزها با توجه به عدم تعادل بازار ارز داخلی، می تواند بهترین روش سرمایه گذاری برای افراد باشد. کسب درآمد ارزی در یک بستر امن اقتصادی می تواند در این شرایط نامساعد انتخابی بهینه برای حفظ سرمایه و افزودن ارزش سرمایه باشد.
 

امنیت مالی و اجتماعی

در سال های اخیر قبرس شمالی پایگاه امنی برای جذب سرمایه گذارانی از سراسر دنیا حتی آمریکا بوده است، یکی از عوامل اساسی در این امر، امنیت مالی بالای این کشور است. 
و اما یکی از دلایل امنیت مالی در قبرس شمالی، داشتن نظام پایدار در سیستم بانکی این کشور است. خوشبختانه بانک های قبرس شمالی به خاطر رعایت استانداردهای بین المللی و سیاست های مالی پایدار، به عنوان یک مرکز مالی معتبر در حوزه مدیترانه شناخته شده اند. استفاده از یک سیستم بانکی پیشرفته ، مراقبت از اموال سرمایه گذاران و ارزیابی دقیق ریسک های مالی، باعث جذب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران و در نتیجه جذب سرمایه در قبرس شمالی شده است.
عامل دیگر امنیت مالی در قبرس شمالی، قوانین و مقررات حمایتی برای سرمایه گذاران خارجی است؛ از جمله حمایت از مالکیت املاک و حفظ حقوق و منافع آنها، حفاظت از سرمایه گذاریها و همچنین ایجاد یک روند آسان در تبدیل و انتقال اموال سرمایه گذاران، فضایی امن و سالم برای سرمایه گذاری فراهم آورده است. 
همچنین عدم تداخل سیاسی در امور مالی و پیاده سازی یک نظام بانکی شفاف نقش بسیار مهمی در امنیت مالی قبرس شمالی ایفا می کند که همین امر باعث اعتماد و توجه بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در قبرس شمالی شده است.
از طرفی دیگر، داشتن امنیت اجتماعی بالا در قبرس شمالی، عامل مهم دیگری است که بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و مهاجران قرار گرفته است. قبرس شمالی به دلیل عدم درگیری سیاسی با سایر کشورها، از جمله کشورهاییست که با ایجاد یک محیط امن و آرام توانسته است توجه افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند. از جمله سرمایه گذاران، دانشجویان و مهاجرانی که به دنبال داشتن زندگی آرام و مرفه می باشند و حتی توریست ها و بازدیدکنندگانی که تنها جهت بازدید کوتاه مدت به این کشور سفر می کنند. 
یکی دیگر از عوامل مهم امنیت در قبرس شمالی، سیستم قوی پلیسی و امنیتی این کشور است؛ که نقش بسیار موثری در کنترل امنیت و جلوگیری از تخلفات و جرائم را دارد. 
در قبرس شمالی احترام به حقوق دیگران و قوانین اجتماعی یک ارزش محسوب می شود بنابراین فرهنگ قانون مداری و احترام به قوانین در بین مردم کاملا مرسوم است. 
 

امکان داشتن حساب های بین المللی

از دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، امکان افتتاح حساب بانکی می باشد که بواسطه داشتن یک حساب بانکی بین المللی در قبرس شمالی می توانید در بیزنس های بین المللی مشارکت کنید و یا نسبت به تبادلات مالی و یا خرید از سایت های بین المللی اقدام نمایید.  
 

نزدیک بودن به ایران

پروسه مهاجرت و زندگی دور از خانواده و اقوام ممکن است برای برخی افراد سخت و غیرممکن باشد. قبرس شمالی باتوجه به نزدیکی مسافت به ایران ( از طریق پرواز مستقیم حدودا سه ساعت و نیم) و تمامی امکانات و شرایط لازم برای داشتن یک زندگی آرام و راحت می تواند بهترین انتخاب برای این عزیزان باشد. و مهمتر از همه اینکه برای مسافرت به این کشور نیاز به گذراندن پروسه سخت و پیچیده ای نیست و افراد خانواده می توانند برای بازدید و مسافرت به این کشور از طریق اقوام خود در قبرس شمالی اقدام نمایند. 
 

آب و هوای مدیترانه ای 

آب و هوای جزیره قبرس از اوایل بهار تا اوایل پاییز ( از ماه می تا اکتبر) مدیترانه ای و خشک و در زمستان از اواخر پاییز تا اواسط زمستان(از دسامبر تا فوریه) دارای هوایی معتدل می باشد. در واقع متوسط تعداد روزهای آفتابی در این جزیره زیبا حدودا 330 روز می باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه ای که این جزیره در منطقه دارد، در تمام طول سال می تواند مکان دلپذیری برای گردشگران جهت گذراندن تعطیلات باشد. دمای هوا در طول سال حداکثر 35 درجه سانتیگراد و حداقل 5 درجه سانتیگراد می باشد. آّب و هوای این جزیره در زمستان به ندرت به صفر درجه یا زیر صفردرجه می رسد.
همین ویژگی آب و هوایی تبدیل به نقطه عطف جزیره قبرس شده است و باعث جذب سرمایه گذاران زیادی از کشورهای مختلف  شده است، بویژه کشورهای اروپایی و حتی اخیرا شرکت های بزرگ آمریکایی نیز به سرمایه گذاری در این جزیره مدیترانه ای  متمایل شده اند.
 

امکانات رفاهی شهرک های مسکونی

جزیره قبرس به دلیل شرایط آب و هوای مدیترانه ای و طبیعت سبز و بکر و در کنار آن امکانات رفاهی متنوع از جمله کلاب های ورزشی مختلف (گلف، تنیس، فوتبال و…)، کلاب های شبانه، کازینوهای مختلف، ورزشهای آبی ، فروشگاههای بزرگ ، رستوران ها و… دیگر امکانات رفاهی لوکال که در تمامی شهرک های مسکونی جهت رفاه حال ساکنین در نظر گرفته شده، مکانی ایده آل برای گذراندن زندگی و یا گذراندن تعطیلاتی پر از نشاط و هیجان می باشد.
 

وجود دانشگاههای بین المللی و با رنکینگ بالا

 قبرس شمالی به لطف دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه بین‌المللی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه مدیترانه شرقی، یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیلات عالی است که باعث شده به مقصدی محبوب برای دانشجویان تبدیل شود.  در همه دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی، آموزش به زبان انگلیسی انجام می شود. 
برای اپلای جهت تحصیل در دانشگاههای این کشور نیاز به داشتن مدرک زبان نیست و در دانشگاهها کورسهایی برای یادگیری و آموزش زبان به دانشجویان درنظر گرفته شده است. 
 

نرخ پایین هزینه های زندگی روزمره نسبت به کشورهای مشابه 

واحد پول رایج در قبرس شمالی لیر ترکیه است، یعنی در خریدهای روزانه از لیر برای معاملات استفاده می شود، اما در املاک و مستغلات و بازار خرید و فروش ماشین از پوند انگلستان برای انجام معاملات استفاده می شود. طبق قوانین اداره کار این کشور متوسط درآمد یک فرد قبرس شمالی حدودا 12000 لیر در ماه است که این درآمد برای داشتن یک زندگی معمولی کفایت می کند. 
 

تحصیل رایگان کودکان 

خوشبختانه در قبرس شمالی امکان تحصیل رایگان برای دانش آموزان در مدارس این کشور فراهم است. با خرید ملک در این کشور و اخذ اقامت روی ملک خود می توانید جهت ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی قبرس شمالی اقدام نمایید. این موضوع در کاهش هزینه های زندگی نقش بسیار موثری خواهد داشت.
 

کسب درآمد با اجاره ملک

اگر به هر دلیل قصد مهاجرت به قبرس شمالی را ندارید می توانید با اجاره ملک خود درآمد ارزی داشته باشید. در سال 2023 اجاره یک سوئیت (استودیو) در قبرس شمالی حدودا 500 پوند درماه است. این در حالیست که اگر واحد خود را به شکل کوتاه مدت اجاره دهید درآمدی بیش از این رقم خواهید داشت.

 


پیشنهاد مطالعه بیشتر : اجاره ملک در قبرس شمالی


 

خرید و فروش آسان ملک

در قبرس شمالی تقاضا برای خرید ملک بسیار بالاست همین امر باعث سهولت فروش ملک در این کشور شده است. معمولا وجود واحدهای آماده در قبرس شمالی به تعداد انگشتان دست است و تقاضا برای خرید این واحدها بالاست بنابراین در کمترین زمان ممکن می توانید واحد خود را در صورت نیاز به فروش برسانید. هر چند به خاطر رشد روز افزون قیمت ملک کمتر کسی تمایل به فروش ملک خود دارد.
 

افزایش ارزش سرمایه

با توجه به اینکه خرید ملک در قبرس شمالی به پوند انجام می شود و همچنین برآورد میزان تقاضا در بازار ملک این کشور به طور میانگین سالانه بین 25 تا 50 درصد و حتی در برخی پروژه ها تا 70 درصد افزایش قیمت وجود دارد. بنابراین خرید ملک در قبرس شمالی می تواند گزینه ایده آلی برای سرمایه گذاری باشد. 
 
 

معایب خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی

یکی از نقاط ضعف قبرس شمالی عدم عضویت آن در اتحادیه اروپاست. اما همین نقطه ضعف در سالهای اخیر یکی از نقاط قوت آن در بخش اقتصاد داخلی محسوب می شود. همین امر توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.
واحد پولی قبرس شمالی به صورت غیر رسمی پوند می باشد. با توجه به پایدار بودن این ارز تمامی معاملات در صنعت ساختمان سازی ( معاملات زمین و ملک) با این ارز قابل انجام است. حتی می توان در مراکز خرید، رستورانها و … به جای لیر ترکیه از این واحد پولی استفاده کرد. علاوه بر این با توجه به تحلیل های آماری انجام شده در اوایل سال 2019، این واحد ارزی ( پوند انگلیس) ارزش بالاتری نسبت به واحد های ارزی دیگر در دنیا از جمله دلار آمریکا و یورو دارد. از طرفی دیگر پایین آمدن ارزش یورو در سالهای اخیر باعث افت قیمت زیاد در بازار ملک کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و اسپانیا شده است. همچنین با فروپاشی اقتصاد یونان و تاثیر منفی آن بر اقتصاد قبرس جنوبی، توجه سرمایه گذاران به قبرس شمالی جلب شد. این روند تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ملک در قبرس داشته است. بطوریکه این صنعت شاهد رشد قیمت 25 درصدی طی دو سال گذشته بوده است.
 از جمله معایبی که می توان برای سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی برشمرد،  متاسفانه تبلیغات اغراق آمیز و غیرواقعی برخی فروشندگان و شرکتهاست که باعث وارد آوردن ضرر و زیان مالی و خدشه دار کردن اعتماد هموطنان به این بازار شده شده است. 
دوستان عزیز برای خرید ملک در قبرس شمالی باید به این نکته توجه بفرمایید که چنانچه قصد سرمایه گذاری دراین بازار را دارید، می توانید با حداقل  30% ارزش ملک نسبت به خرید آن اقدام نمایید، اما این تمام ماجرا نیست و شما باید برای بازپرداخت اقساط ملک خود نیز پیش بینی های لازم را داشته باشید که در آینده با مشکل مواجه نشوید و با توجه به شرایط مالی زندگی خود و بدون توجه به تبلیغات و بزرگنمایی هایی که متاسفانه از سوی برخی شرکت ها انجام می شود جهت خرید اقدام نمایید.
از جمله معایب دیگر این است که با توجه به اینکه قبرس شمالی یک جزیره به مساحت 3355 مترمربع می باشد، بنابراین ظرفیت ساخت و ساز در آن بسیار محدود است و از آنجایی که شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و دیگر امکانات و شرایطی که در این کشور برای رفاه حال افراد از سوی دولت کارگزار فراهم شده است و در این مقاله به ذکر برخی از آنها پرداختیم،  قطعا  هر روز شرایط برای خرید ملک سخت گیرانه تر و دور از دسترس خواهد شد بنابراین اگر قصد خرید و سرمایه گذای در قبرس شمالی را دارید بهتر است هرچه سریعتر اقدام نمایید . همکاران ما در شرکت زانا استیت آمادگی ارائه هرگونه مشاوره رایگان و ارائه راهکارهای بهینه جهت خرید ملک در قبرس شمالی ،  به شما عزیزان را دارند. برای ارتباط با همکاران ما در قبرس شمالی و ایران می توانید با شماره های ثبت شده در اینجا اقدام نمایید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *